W publikacji o dostrzeganiu szans w wyzwaniach mówią między innymi:

Angel Gurria, sekretarz generalny OECD, który przedstawia szeroką perspektywę wychodzenia naprzeciw globalnym zagrożeniom,

Muhammad Yunus, laureat Pokojowej Nagrody Nobla i jeden z najważniejszych myślicieli współczesności tłumaczy, jak zasypać przepaść w dochodach najbiedniejszych i najbogatszych,

Ertharin Cousin, była szefowa Światowego Programu Żywnościowego ONZ i bliska współpracownica Baracka Obamy opowiada  o tym, jak definitywnie skończyć z głodem na świecie.

W Kompendium jak zawsze można znaleźć także omówienie najważniejszych wydarzeń z obszaru odpowiedzialnego biznesu i filantropii.

W skali globalnej ludzkość stoi przed koniecznością odpowiedzenia na wiele nowych wyzwań, których nie doświadczały poprzednie pokolenia. Warto dostrzec w nich szanse. Wayne Visser, światowy ekspert w dziedzinie zrównoważonej gospodarki, wskazuje, jak biznes może realnie skorzystać na implementacji ambitnego projektu Celów Zrównoważonego Rozwoju. James Wallman, brytyjski futurolog, opowiada z kolei o tym, jak zmieniają się społeczeństwa – i w jaki sposób nad chęcią posiadania bierze górę styl życia oparty na doświadczaniu i współdzieleniu.

Marek Kamiński, polarnik i podróżnik, argumentuje na łamach „Kompendium CSR” za tym, by firmy – podobnie jak przeciętny konsument – zadbały o to, by „ślad”, jaki za sobą pozostawiają, był możliwie jak najmniejszy (i podpowiada, jak to zrobić). Janina Ochojska opowiada nam, skąd bierze siłę, by od ćwierć wieku kierować Polską Akcją Humanitarną i jak na jej oczach zmieniało się oblicze filantropii w Polsce. Prof. Bolesław Rok prognozuje, że już za kilka lat nasza gospodarka zacznie się przeorientowywać w stronę modelu gospodarki obiegu zamkniętego. Dr Magdalena Krukowska radzi przyjrzeć się łańcuchowi dostaw – bo to, co było do tej pory tajemnicą firmy, zaczyna dziś wpływać na kształtowanie jej wizerunku.

Ważne jest też to, co dzieje się w samych firmach. O korzyściach z budowania różnorodnych, pod każdym względem, zespołów w przedsiębiorstwach opowiada nam członkini zarządu CSR Europe, Mirella Panek-Owsiańska, a prof. Andrzej Blikle wskazuje, jakich liderów będzie oczekiwał – i potrzebował – biznes jutra.

„Odpowiedzialny Biznes – Kompendium CSR” ukazuje się od dziewięciu lat jako eksperckie wydawnictwo przedstawiające tematykę odpowiedzialności biznesu i zaangażowania społecznego. To najszerzej dystrybuowana publikacja całościowo opowiadająca o odpowiedzialnym biznesie i zrównoważonym rozwoju w Polsce. Patronat medialny nad 18. edycją półrocznika objęły: Wirtualna Polska, Bankier.pl oraz PRoto.pl.

Publikacja ukazała się 15 grudnia z dziennikiem „Rzeczpospolita”, a także pod adresem kompendiumcsr.pl. Numer pozostanie aktualny do czerwca 2018 r., kiedy to ukaże się 19. edycja. Zapraszamy również na fanpage www.facebook.com/komepndiumcsr

Pobierz 18. edycję