Home » Najnowsza edycja » 21. wydanie Kompendium CSR z „Gazetą Wyborczą”
Najnowsza edycja

21. wydanie Kompendium CSR z „Gazetą Wyborczą”

W 21. wydaniu Kompendium CSR mierzymy się z najważniejszym pytaniem, zadawanym przez tych, którym los świata nie jest obojętny: czy jestem w stanie zmienić świat? Czy wysiłek jednostki ma jakiekolwiek znaczenie dla wyzwań, przed którymi stoją dziś społeczności i całe narody, zwłaszcza w kontekście wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi? Odpowiedź brzmi: tak. A nasi autorzy i rozmówcy podpowiadają, jak to zrobić.

W temat wprowadza czytelników siostra Małgorzata Chmielewska przełożona Wspólnoty Chleb Życia, a o pierwszych decyzjach, jakie musi podjąć każda osoba chętna do pomocy, opowiada polarnik Marek Kamiński. Najtrudniejszą – duchową – przemianę opisuje zaś czytelnikom Wojciech Eichelberger. O tym zaś, że działanie może mieć postać małych postanowień i codziennych decyzji, przekonuje popularyzatorka idei zero waste i less waste, Areta Szpura.

Za przykładem jednostki idą kolejni – takie jest doświadczenie aktorki Ewy Błaszczyk. Prawdę tę potwierdza jeden z organizatorów Młodzieżowego Strajku Klimatycznego w Polsce, Michał Kiwerski – przedstawiciel najmłodszego pokolenia aktywistów, które do działania pchnęło rozczarowanie i gniew na bezczynność decydentów. Skądinąd, te same motywy popchnęły do działania legendę polskiego kina, Jerzego Stuhra, który stoczył w sądzie prawdziwą batalię, by uznano smog za naruszenie praw obywatelskich.

Tym razem wiele miejsca poświęcamy najmłodszym pokoleniom, które mają największą szansę zmienić współczesny świat. Tu zmiana zaczyna się już w dzieciństwie, wraz ze zmianami modelu wychowania, jakie proponuje Kamil Nowak (Blog Ojciec), oraz wsparciem samodzielności i emancypacji dziewcząt, o którym opowiadają czytelnikom słynna supermodelka Waris Dirie oraz Mirella Panek-Owsiańska. Pierwsze ich oznaki to nie tylko bunt pod postacią Strajku Klimatycznego, ale i najmłodsze pokolenie przedsiębiorców, którzy zysk stawiają na równi z poprawą jakości życia ludzi na całym świecie. W globalnej skali konieczny kierunek zmian definiuje zaś jeden z największych myślicieli współczesnego świata, Yuval Noah Harari.

Czytelnicy tradycyjnie odnajdą też na stronach Kompendium informacje o najważniejszych wydarzeniach z obszaru odpowiedzialnego biznesu i filantropii. Patronami medialnymi edycji są: Wirtualna Polska, Bankier.pl oraz Proto.pl.

21. edycja Kompendium CSR ukazała się 20. grudnia 2019 r. wraz z dziennikiem „Gazeta Wyborcza” oraz na stronie kompendiumcsr.pl.

Next article